کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از نتایج نهایی دومین دورانتخابات پارلمانی کشورحمایت میکند
منبع خبر - تلویزیون آریانا منبع خبر - تلویزیون آریانا

این کمیسیون برگزار ی انتخابات 27 سنبله را یک دستاورد مهم برای افغانستان میداند و خواستارحمایت ازنتایج نهایی از سوی همه نهادها مسئول و قانونی میباشد.

به گزارش از ارشاد خطیبی توجه کنید.

گزارش

...........

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان ، ضمن حمایت از نتایج نهایی  دوردوم انتخابات پارلمانی از تمامی نهادهای قانونی می خواهد تا ازآرای مشروع مردم  و نتایج بدست آمده حمایت نمایند.

محمد موسی محمودی رییس اجراییه کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می گوید براساس قانون انتخابات ، بررسی تخلفات انتخاباتی و تصمیم گیری در باره آنها،از صلاحیت های کمیسیون شکایات انتخاباتی بوده و اعلام نتایج انتخابات توسط کمیسیون مستقل انتخابات نهایی بوده و این نتایج قابل تطبیق میباشد.

کلیپ....... محمد موسی محمودی رییس اجراییه کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان

 

وی می افزاید برگزاری دومین دور انتخابات پارلمانی بگونه ی نسبی موفقانه بوده و به نهادینه شدن

فرهنگ انتخاباتی در افغانستان کمک میکند.

کمیسیون مستقل حقوق بشربا توجه برصلاحیت قانونی  ستره محکمه در رسیدگی به قضایای جرمی صورت گرفته در جریان انتخابات ، بر برخورد قاطعانه با مجرمان و برخورد مسئولانه با اعلام نتایج انتخابات و رای مردم، تاکید می نماید.

پیش از این لوی سارنوالی افغانستان بدلیل آنچه که تقلب گسترده در جریان برگزاری انتخابات میخواند ، از ستره محکمه خواستار ابطال نتایج نهایی انتخابات شده بود اما کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان ابطال نتایج نهایی را رد میکند.

کلیپ....... محمد موسی محمودی رییس اجراییه کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان

خواستم در این مورد دیدگاه لوی  سارنوالی افغانستان را داشته بایم . اما با وجود تلاش های زیاد موفق نشدیم.

حمایت کمیسیون مستقل جقوق بشر از نتایج نهایی انتخابات در حالی صورت می گیرد که  لوی سارنوالی افغانستان روز شنبه با صدور اعلامیه ای از آگاهان و تحلیلگران مسایل سیاسی کشور خواسته است تا درموضوعات مربوط به انتخاباتی پارلمانی کشور اظهار نظر نکنند. اما اتحادیه ی ملی ژورنالستان افغانستان با انتشار نامه ی خبری محتوای این اعلامیه را در مخالفت کامل با قانون اساسی و قانون رسانه های همگانی دانسته وبه این باور است که صدور چنین اعلامیه ها را پیش زمینه ی برای استبداد و دکتاتوری میداند.


December 20th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها